Vuelta naar Assen: SP stemt tegen

3 november 2008

Vuelta naar Assen: SP stemt tegen

De Vuelta komt naar Assen. Er is al lang over gesproken en gisteravond werd er door de raad van Assen over gestemd. De SP is geen voorstander en stemde tegen.

Het is mooi, een fietsevenement in Assen. Maar het wordt een ander verhaal als voor die drie dagen bijna 600.000 euro moet worden neergeteld. De SP is van mening dat dit te veel van het goede is, helemaal omdat de gehoopte effecten (zoals promotie van Assen, toeristen etc) niet zijn onderzocht en dus twijfelachtig zijn. Daarnaast is dit weer een voorbeeld van achterkamertjes politiek. Een paar provincie en gemeentebestuurders bedenken dat ze dit wel erg leuk vinden, maken zonder enig democratisch overleg afspraken en leggen, pas als alles al in kannen en kruiken is, het voor aan de raad. Zo werkt het niet, de SP is tegen deze vorm van achterkamertjes politiek en stemde dan ook niet in met het beschikbaar stellen van 560.000 euro voor dit 3 daags evenement.