Superzaterdag: de SP gaat de buurt in met de energie volkspetitie

10 januari 2023

Superzaterdag: de SP gaat de buurt in met de energie volkspetitie

Energie is een basisvoorziening. Iedereen heeft energie nodig en wil dat het liefst gewoon zo goedkoop en schoon mogelijk. Omdat onze energievoorziening is geprivatiseerd, hebben we er nu niets meer over te zeggen. Commerciële bedrijven verhogen onze energierekeningen en worden lachend rijk, terwijl wij in de kou zitten. Dit moet anders. Daarom gaan we onze energie weer zelf organiseren. Zodat we de energierekening kunnen verlagen en zeggenschap hebben over het investeren in schone energie. Hiervoor organiseren we een Volkspetitie.

Al ruim 100.000 mensen tekenden de Volkspetitie om de rekening te verlagen en de energie te nationaliseren. En het aantal loopt nog steeds op! Dit succes maken we samen, en daar gaan we ook samen mee door.

Op 14 januari organiseert de SP een SuperZaterdag en voegen we nog duizenden handtekeningen toe. Op 13 plekken gaan we in het land de straat op om steun op te halen voor de Volkspetitie om onze energie
te nationaliseren. In Leeuwarden, Winschoten, Hengelo, Almere, Utrecht, Arnhem, Tilburg, Nissenwaard, Haarlem, Maastricht, Venlo, Middelburg en ook in de wijk Peelo in Assen.

Met de Volkpetitie trekken we samen met leden van SP uit heel Drenthe de wijk in om handtekeningen te verzamelen om het zeggenschap over onze energie weer in eigen handen te krijgen.