Voorbereidingen voor 15 mei

24 april 2002

Voorbereidingen voor 15 mei

Een kort inzicht in de agenda voor de komende tijd met o.a. Jan in Drenthe, Zorg-actie, Weet wat je eet...

Inmiddels zijn wij drukdoende met het voorbereiden voor de landelijke verkiezingen van 15 mei. De folders zijn binnen en moeten verspreid worden oven heel Assen. Ook de posters zijn inmiddels binnengekomen. Fanatiek maakten we direct een start met het beplakken van de verkiezingsborden. Een hele zaterdag bloed zweet en plaksel, dus. Maar helaas... twee dagen later was alles alweer overgeplakt. Gelukkig laten wij, SP-ers, niet zomaar over ons heen plakken en gaan we de strijd gewoon opnieuw aan!

Ook zijn er reeds folders rondgebracht in omgeving Lariks. Binnenkort zijn aan de beurt: Noorderpark en omgeving Thorbeckelaan. Als u de folder (nog) niet heeft ontvangen, of misschien uw eigen straat wil voorzien van folders kunt u altijd contact met ons opnemen.

Inmiddels zijn wij ook in het bezit van de alom bekende raamposters. Deze kunt u ook gratis bij ons bestellen.
Maar ook de "gewone" acties lopen door. Zo laten wij binnenkort bij het ziekenhuis in Assen duidelijk merken dat wij meeleven met patiënten en personeel, aangezien de situaties in de zorg steeds schrijnender worden. Als u ook uw stem wilt laten horen, kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Ook vanuit ons landelijk orgaan wordt van alles geregeld. Zo komt bijvoorbeeld op 26 april Jan Marijnissen naar Drenthe.

Op 3 mei houden wij de actie "Weet wat je eet" bij het Nobelcentrum in Assen. Sinds het najaar van 1996 is de kans aanwezig dat u producten koopt waarin genetisch gemodificeerde soja is verwerkt. En langzamerhand liggen er meer en meer producten in de winkel die genetisch gemodificeerde ingrediënten bevatten. Fabrikanten zijn verplicht deze ingrediënten als zodanig op de verpakking te vermelden, maar helaas gebeurt dit nog (veel te) weinig. Wij willen dat iedereen de mogelijkheid heeft om te kiezen!

Als u meer wilt weten over genetisch gemanipuleerd voedsel, of over onze standpunten, kunt u vrijdagavond 3 mei van 19.00 tot 21.00 bij ons langs komen in winkelcentrum Nobellaan.

En ook op bevrijdingsdag (5 mei) kunt u ons tegenkomen. De hele dag delen wij stickers uit in de stad en op het Veemarktterrein.

Op 11 mei staan wij, zoals u van ons gewend bent, met een informatieve stand in de stad. Daar kunt u alles vragen, over wat u nog wilt weten over ons en onze standpunten, voor 15 mei. Daar kunt u ook een verkort verkiezingsprogramma ophalen. En natuurlijk zijn er 15 mei de verkiezingen! Bij deze roep ik u nogmaals op: Laat uw stem niet verloren gaan!

Wilt u ook kiezen voor het linkse alternatief voor paars en de handen uit de mouwen steken? Neemt u dan contact op met onze campagneleider: Marion de Vries. Voor meer informatie kunt u uiteraard ook contact op nemen met onze voorzitter en tevens raadslid: Marijke van den Broek.

Pauline Niers