SepTTember

16 oktober 2018

SepTTember

Voor het het tweede jaar achtereen waren we afgelopen maand elk weekeinde thuis, in plaats van op de boot. Vorig jaar op Witterzomer, nu in ons nieuwe huis in Diepstroeten. Mooie wijk, gevarieerde bouw, veel groen. En wat hadden we een prachtig weer, uitzonderlijk warm, wat je ook wel weer een ongemakkelijk gevoel geeft. Je ziet de ijskappen in gedachten als sneeuw voor de zon verdwijnen. Weer dus wat uitnodigt om buiten te zijn. Is er door de week veel lawaai, want er wordt nog steeds gebouwd, het weekeinde genieten de hardwerkende bouwvakkers, straatmakers en grondwerkers van hun verdiende rust. Wij ook zou u denken. Nou nee. Het is deze maand namelijk elk weekend raak op het TT circuit, ondermeer de Britisch superbikes. Dat begint al op vrijdag met trainingen en eindigt zondagmiddag laat. Als ik het geluidsniveau in aanmerking neem in Diepstroeten, hoe moet het dan wel niet zijn in je achtertuintje in Baggelhuizen? Waarschijnlijk net zoals vorig jaar zittend voor het chaletje op Witterzomer. Geen doen! Vandaag een juichend verhaal van onze burgervader in het Dagblad over het grote belang van het TT circuit, de gewenste komst van de Formule 1 met de bijbehorende miljoenenomzet. Maar dan wel binnen de milieuregels.................. Wordt u er ook wantrouwig van? Vraag de omwonenden van Schiphol hoe het is om tegen het economisch belang te vechten. Groei is immers de norm. Het zal vrees ik met het TT circuit niet anders gaan. Volgend jaar ga ik hopelijk weer zeilen. Wat doet u?