Het leven gaat door

24 november 2015

Het leven gaat door

Terwijl de media ons willen doen geloven dat de wereld na de aanslagen in Parijs in brand staat, zijn we als Nederlandse Staat nu ook officieel in oorlog met IS, tenminste als de Minister President dat zegt moet het wel zo zijn, zelfs als we van hem gewend zijn dat het ook wel eens niet zo is. Toch wordt hierna niet de algehele mobilisatie afgekondigd en worden jongelui die zich tot voor kort alleen druk maakten over hun studieschuld nu onder de wapenen geroepen. Onze F16 straaljagers blijven bommen gooien op Irak en niet op Syrië, er gaan geen extra militairen naar het Midden Oosten en we blijven gewoon doorsteggelen over het Belastingplan. Raar eigenlijk, wat houdt die oorlogsverklaring dan eigenlijk in, anders dan politiek flink doen?

Na de gruwelijke gebeurtenissen in Parijs gaat het leven gewoon door, oorlog of geen oorlog. Lokaal is de grote vraag of er een Factory Outlet Centre (FOC) moet komen. Het is merkwaardig dat de verantwoordelijke wethouder meer zijn oor laat hangen naar de geldschieters van dit project dan naar de ondernemers in zijn eigen stad. Wie vertegenwoordigt hij eigenlijk?

Als hij het al voor elkaar krijgt is dat een politieke prestatie van formaat, een regent waardig. Dat zou wat mij betreft ook tot uiting moeten komen in de naamgeving van dit nieuwe prestige project van Assen. Dus geen Grijpstuiver City, of Retailers Cemetary, maar het ‘FOC Maurice Hoogeveen’, in D66 groen neon, prominent boven de toegangspoort.