Beste Partijgenoten!

21 februari 2015

Beste Partijgenoten!

Lees ik het Dagblad, slaat mij de schrik om het hart. Dachten wij er voor de komende Statenverkiezingen goed voor te staan, komen de liberalen bij monde van de jonge talenten van de JOVD met een briljant plan dat te elfder ure de dreigende teloorgang van de liberalen, met name in de door minister Kamp geteisterde provincie Groningen, in één klap teniet zal doen. De spindoctors van andere parijen, waaronder de SP zullen zich wel voor de kop kunnen slaan dat juist de jonge liberalen met dit plan aan de haal zijn gegaan.

Wat in het stuk allereerst opvalt is de erkenning dat er een diepe kloof gaapt tussen pakweg de landsdelen Noord (boven Zwolle) en West (onder Den Helder). Dat deze jonge Randstedelingen na al die jaren van verwaarlozing onze landstreken willen ontwikkelen, is een sterk staaltje geopolitieke vernieuwingsdrift. Ook dat men tot het besef is gekomen dat er problemen zijn omtrent de gaswinning en er een sociaal economische achterstand met het Westen is, toont een sterk inlevingsvermogen.

De jonge belofte van onze liberalen heeft laten zien dat het liberalisme tot briljante oplossingen van maatschappelijke problemen kan leiden. De kloof tussen west en noord Nederland is te dichten. Hoe, zult u zich afvragen na alle commotie? Hoe komen we er weer bovenop? Zeg het dan eindelijk.

Het is simpel mensen! Schaf de maximum snelheid op de noordelijke snelwegen af. Ik als Noorderling schaam mij diep dat wij daar niet zelf op zijn gekomen. Door de minutenwinst per auto, vanaf pakweg Zwolle, zullen Randstedelijke proleten met hun snelle bolides wellicht kiezen voor het Noorden als woonplaats en zo de locale economie een boost geven. Zo zullen onze pomphouders  deze benzineslurpers met vreugde onthalen. Bovendien is het fijnstofstofgehalte in de noordelijke lucht nog lang niet zo hoog als in de Randstad, dus kunnen we daar nog wel een beetje op inleveren. En is het niet fijn dat Floris Lodewijk en Liedewij nu niet meer helemaal naar Duitsland hoeven met de Porsche van Piepa om even lekker los te gaan? Het wordt zo ook veel mooier op de noordelijk wegen. Zo ziet u, de liberalen hebben wel degelijk oog voor ons Noorderlingen. De VVD wordt weer de grootste!