Jan Broekema

Woerdes 17, Assen

Jan Broekema..

Jan Broekema is 35 jaar, getrouwd en vader van 4 kinderen. Jan is werkzaam als coördinator bij Maatschappelijk Welzijn Coevorden en is sinds 2006 raadslid en fractievoorzitter van de SP fractie in de Asser raad.

Jan: "De komende jaren wordt een sterke SP nog belangrijker. Als je ziet wat Den Haag aan slechte plannen op ons afstuurt dan moeten we alles op alles zetten om Assen een goed sociaal beleid in stand te houden, om als het aan ons ligt dit te verbeteren. Dat kan niet zonder de SP.

Wij hebben de afgelopen jaren laten zien dat het echt anders moet. Dat we niet gaan voor mooier, groter en duurder, maar voor de menselijke maat, voor kwaliteit en solidariteit. Mijn hart ligt bij de zorg, de afgelopen jaren hebben we op dit terrein geprobeerd zoveel mogelijk te verbeteren. Van zorgfietsen tot de huishoudelijke hulp, we hebben ons hiervoor keihard ingezet. Dat is niet makkelijk met een Haags afbraakbeleid en een college dat geen cent extra wil investeren, maar we blijven dit de komende jaren doen omdat wij denken dat het beter, socialer en rechtvaardiger kan en moet in Assen.