Alie Dekker - van het Hof

Woerdes 65, Assen

Plv. fractievoorzitter

Alie Dekker..

Alie Dekker is getrouwd en moeder van twee dochters. Alie werkt als fractiemedewerker voor de SP in de provinciale Staten van Drenthe. Ze was eerder ook al raadslid in Assen en was regiovertegenwoordiger voor de SP afdelingen in Drenthe.

Alie: "Na het lezen van het beginselprogramma van de SP ben ik in 2002 lid geworden.

Ik vond het bijzonder dat de SP, tegen de stroom in, al vroeg haar kritiek op het neoliberalisme formuleerde en daar een andere maatschappijvisie tegenover zette. In dat beginselprogramma 'Heel de Mens' zijn menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit de kernwaarden. Daar voelde en voel ik me goed bij.

We zijn nu 12 jaar verder en zitten middenin een ongekende economische crisis. Egoïsme en hebzucht hebben meer kapot gemaakt dan ons lief is. Toch dendert de neoliberale trein nog in volle vaart door. Steeds meer marktwerking, privatiseringen, schaalvergroting en bezuinigingen.

Het geld klotst bij de gemeenten niet meer tegen de plinten en de bomen groeien niet meer tot in de hemel. In tegendeel. Er komen meer (zorg) taken bij die met minder geld moeten worden uitgevoerd. Dat betekent wat de SP betreft ook dat miljoenen kostende grote projecten worden versoberd of in de ijskast gezet. Er moeten keuzes gemaakt worden. Als SP raadslid wil ik 100% sociale keuzes waar de mensen centraal staan."