Kandidatenlijst SP Assen bekend

25 november 2021

Kandidatenlijst SP Assen bekend

Foto: Marcel J. de Jong

De SP in Assen heeft haar kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 bekend gemaakt. Huidig fractievoorzitter Jannie Drenthe wordt voorgedragen als lijsttrekker. De leden van de afdeling stellen op 8 december de lijst vast.

Bas Ananias, huidig fractielid staat op plek 2 en op plek 3 staat Alan Staples. Hij zat al eerder twee maal een korte periode in de raad en was jaren afdelingsvoorzitter. Op plek 4 staat Tirza Engberts, Tirza is nieuw op de lijst en neemt een schat aan praktijkkennis mee. Als boegbeeld van Budgetsupport en de Sociale Winkel zette zij zich keihard in voor mensen die een steun in de rug nodig zijn. William Pezy was in 1998 het eerste SP raadslid in Assen en staat nu weer in de startblokken. Lijstduwer is wethouder Jan Broekema. Hij is ook de komende periode de SP wethouderskandidaat.

SP lijsttrekker Jannie Drenthe: "Ik ben erg blij met deze sterke en diverse kandidatenlijst. We brengen een schat aan ervaring mee, binnen en buiten de raadszaal en gaan knokken voor een goede uitslag en een sterke SP voor een sociaal Assen."

De kandidatenlijst 2022 - 2026 SP Assen

1. Jannie Drenthe (1952, Assen - Oost)
  2. Bas Ananias (2000, Baggelhuizen)
  3. Alan Staples (1954, Baggelhuizen)