Sportgeld moet naar sport en niet naar dure adviseurs

15 april 2019

Sportgeld moet naar sport en niet naar dure adviseurs

Foto: SP

Op 12 April in het Drents museum in Assen debatteerden kandidaten voor het Europees parlement met elkaar over Europa en sport. Fenna Feenstra (SP) gebruikte het debat vooral om het onnodig rondpompen van geld aan de orde te stellen. Fenna Feenstra: ”Wij zijn voor meer bewegen en een gezondere levenswijze. Sport verbindt en maakt mensen gezonder. We moeten daarom investeren in sport op school, goede sportaccommodaties en buurtsportcoaches, zodat iedereen mee kan doen. Maar elke euro die we uitgeven aan sport moet ook naar sport gaan. Die euro’s moeten niet onder begeleiding van dure adviseurs een rondje Brussel maken zodat er veel minder geld overblijft voor sport. Om te investeren in sport hebben we Brussel niet nodig. Dat moeten we lokaal doen en dichtbij de mensen.”

De SP is ook tegen het idee dat Brussel de baas wordt over hoe wij met sport om willen gaan. “Als voorzitter-land Roemenië zich laat sponsoren door de Coca-Cola - een multinational die een zeer ongezonde drank promoot - hoe kunnen we er dan op vertrouwen dat de EU niet de belangen van de multinationals dient, maar dat van de sporters?”, aldus Fenna Feenstra. De kramp om alles maar via de markt en Brussel op te lossen is vooral goed voor de Multinationals maar zet de mensen tegen elkaar op. De SP wil juist een sociale en rechtvaardige samenleving.

Meer weten over het programma van de SP? Klik hier

Stop de Europese elite, laat Brussel niet de baas zijn, stem SP op 23 mei.

Fenna Feenstra is SP kandidaat voor de Europese verkiezingen 2019