Tynaarlo - Wel of niet een supermarkt in Ter Borch

15 mei 2018

Tynaarlo - Wel of niet een supermarkt in Ter Borch

Leefbaar Tynaarlo, de winnaar van de verkiezingen heeft gesuggereerd dat de omstreden supermarkt in Eelderwolde bij het transferium Hoogkerk aan de A7, naast hotel Van Der Valk en een bekende Hamburger keten zou kunnen komen.

Binnen de gemeente raad is de discussie losgebarsten. Op de website van Leefbaar Tynaarlo staat o.a. : “Leefbaar Tynaarlo heeft tijdens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen haar mening niet onder stoelen of banken gestopt: wij zijn tegen een supermarkt in Ter Borch.
Dat is nog steeds zo!!!

Maar…het vorige college (lees de VVD wethouder) is voortvarend te werk gegaan en heeft tot aan 20 maart ( de dag voor de verkiezingen) hard gewerkt om die supermarkt wél in Ter Borch te realiseren. Het vorige college is ver gegaan in de besluitvormingsprocedure en die kun je als nieuw aantredend college niet zomaar wegstrepen. Je bent als gemeentebestuur gehouden aan eerder gemaakte afspraken, ook al ben je het daar helemaal niet mee eens.

Misschien is het beter om dit nog eens duidelijk te onderzoeken, dat de méést belanghebbenden, de bewoners, nog eens allemaal worden geraadpleegd of er nu wel of niet een supermarkt in die wijk moet komen.

Een enquête door de gemeente Tynaarlo onder alle kiesgerechtigden in de wijk zou de impasse wellicht kunnen doorbreken.

Het hele artikel van LT staat op:

(door Hayo Kuilman)