SP Assen met nieuwe ploeg richting verkiezingen

16 november 2017

SP Assen met nieuwe ploeg richting verkiezingen

Foto: SP

De leden van de SP hebben vanavond de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Op de lijst staan veel nieuwe gezichten. De nieuwe club staat te popelen om Assen socialer te maken. Jannie Drenthe is de gekozen lijstaanvoerder.

Drenthe (65) is geboren en getogen in Assen. De afgelopen 15 jaar was ze beleidsadviseur zorg in het SP bolwerk Pekela. Eerder was ze onder andere hoofd werkgelegenheid bij de gemeente Emmen. Drenthe is trots op het team van de SP: ‘Onze lijst staat bol van ervaring binnen en buiten de politiek. Enthousiast, energiek en klaar om voor Assen door het vuur te gaan.’

Huidig fractieleider Jan Broekema staat, op eigen verzoek, na 12 jaar niet meer op de lijst. Hij zal de fractie blijven ondersteunen met zijn ervaring. Ook is hij de wethouderskandidaat van de SP. Broekema: ‘We hebben de afgelopen jaren aangetoond dat we de partij van analyse, alternatieven en activisme zijn. Met een grotere SP kunnen we onze ideeën en idealen omzetten in concrete verandering voor velen. Wij zijn er klaar voor de volgende stap.’ De andere huidige fractieleden zijn niet meer verkiesbaar vanwege o.a. verhuizing buiten de gemeente en gezondheidsredenen.

De leden stellen de komende tijd het SP-verkiezingsprogramma vast. Het zal niemand verrassen dat het bol zal staan van ambitie op het gebied van sociale zorg, echte zekerheid, betaalbare voorzieningen en krachtige buurten.

De volledige kandidatenlijst:

1: Jannie Drenthe (V)
2: Martine Deen (V)
3: Aaldrik de Vries (M)
4: Gea Busscher (V)
5: Bas Ananias (M)
6: Gonny van der Laan (V)
7: Vincent Huijsdens (M)
8: Henk Schuring (M)
9: Jan Meruma (M)
10: Alan Staples (M)
11: Harm de Groot (M)