SP stelt vragen over overname TSN door Buurtzorg

12 februari 2016

SP stelt vragen over overname TSN door Buurtzorg

Foto: SP

Voor Bijna 400 cliënten en een kleine 100 medewerkers van TSN thuiszorg in Assen is het een zeer onzekere tijd. TSN staat op het puntje failliet te gaan. Afgelopen week kwam er veelbelovend nieuws: Buurtzorg Nederland, een publieke organisatie zonder winstoogmerk, heeft aangegeven hen over te willen nemen. De SP is hier enthousiast over en wil van het college weten of het college dit deelt.

SP fractievoorzitter Broekema stelde vandaag in de raad hierover vragen aan B&W.

Broekema: "De SP fractie is enthousiast over het bericht van buurtzorg. Het is een organisatie die graag de markt van huishoudelijke verzorging wil verbeteren door met een publieke organisatie te laten zien dat het niet om winst hoeft te gaan. We zien dat het bij hen gaat om solide arbeidsvoorwaarden, vakmanschap en goede tarieven. Een publieke organisatie dat een sociaal alternatief kan zijn voor de marktwerking die ten kost gaat van personeel en cliënten. De gemeente moet binnen twee weken reageren, wat ons betreft met een ja zodat er voor personeel en cliënten een einde komt aan een onzekere tijd en goede zorg gegarandeerd blijft."