IJsbaan Assen: toch nog geen miljoenen volgens college

14 december 2015

IJsbaan Assen: toch nog geen miljoenen volgens college

Foto: ANP

Afgelopen maand stelde de SP schriftelijke vragen over het IJsbaancomplex in Assen. Burgemeester Out vertelde in de media dat de gemeente Assen enkele miljoenen wilde investeren. Dit zonder onderbouwde plannen, zonder de raad hierin te kennen, en zonder dat er geld beschikbaar is. Wat de SP betreft een slechte zaak.

Afgelopen week kwam het antwoord. Het college had toch nog geen besluit genomen over een eventuele Asser bijdrage aan het IJscomplex. De SP vindt het goed te horen dat het college dit nu duidelijk maakt. Immers: eerst de plannen uitwerken, en dan de discussie en politieke besluitvorming door de raad van Assen. Het is goed dat het college het initiatief ondersteunt maar dit moet wel op de juiste manier.

Wat de SP betreft geldt hierbij: steun in de rug is goed, grote bedragen investeren zonder een onderbouwd en uitgewerkt plan is onverstandig. Bovendien hebben we het geld ook de komende jaren, gelet op alle grote en nieuwe opdrachten in het sociaal domein, met alle bijkomende risico's en onzekerheden voor Assen en de inwoners, hard nodig.

De SP fractie mist wel het antwoord op de vraag waarom de burgemeester dit dan op deze wijze heeft gezegd. Een bestuurlijke misser of verspreking? Hier komt de fractie dan ook nog op terug.