Geef u NU op voor de grote Red de Zorg demonstratie op 12 september!

31 augustus 2015

Geef u NU op voor de grote Red de Zorg demonstratie op 12 september!

Dit kabinet bezuinigt miljarden op de zorg. De gevolgen daarvan zijn voor vele kwetsbare mensen nu al pijnlijk voelbaar. Honderdduizenden mensen die zorg nodig hebben omdat ze ouder worden, in de knel zitten als jongere, gehandicapt zijn of psychiatrische hulp nodig hebben, krijgen niet langer de zorg die ze nodig hebben. De zorg wordt uitgekleed en dit kan niet!

Op 19 juni nam staatssecretaris van Rijn de Volkspetitie Red de Zorg in ontvangst. De volkspetitie is op 1 mei door de vakbonden FNV en CNV gestart en is binnen 6 weken door meer dan 730.000 (!) Nederlanders ondertekend. Met de Volkspetitie roepen de ondertekenaars de verantwoordelijk staatssecretaris op om de bezuinigingen te stoppen en in te grijpen.

Staatssecretaris van Rijn heeft nu toegezegd het gesprek aan te willen gaan over de eisen van de Volkspetitie. Maar we stoppen niet voordat de zorg gered is! Daarom wordt op 12 september de grote Red de Zorg demonstratie in Amsterdam georganiseerd. Vele organisaties en verenigingen zoals Omroep Max, Stichting Broodnodig, Landelijk Overleg Cliëntenraden en het KBO hebben zich al aangesloten. Ook wij als SP Assen steunen deze actie en vinden het belangrijk dat daar vele duizenden mensen naartoe gaan.

We roepen u dan ook op om u nu daarvoor in te schrijven. We verzamelen om 11 uur op het Damrak in Amsterdam waar we om 12 uur starten met De grote Zorg demonstratie. Samen met de FNV zorgen we voor gratis vervoer.

U kunt zich opgeven op http://www.fnvvoorzorg.nl
De treinkaartjes zijn gratis.

Kun je nu zelf niet komen, zorg dan dat we de miljoen halen en teken de petitie op www.fnvvoorzorg.nl/volkspetitie en vraag anderen dit ook te doen. Op naar het miljoen! Deel dit bericht en de petitie via de mail en sociale media want samen moeten we laten zien dat het een keer genoeg is, stop met de afbraak en Red de Zorg!!