SP dient met VVD motie in om betaald parkeren 's avonds terug te draaien

5 maart 2015

SP dient met VVD motie in om betaald parkeren 's avonds terug te draaien

De SP dient vanavond met de VVD een motie in om het betaald parkeren in de binnenstad in de avonden en op zondag terug te draaien. De afgelopen maanden kreeg de SP veel klachten van inwoners en ondernemers over het betaald avondparkeren. Het zorgt voor een verlaten stadscentrum en voor ondernemers die afhankelijk zijn van bezoekers in de avonden voor grote problemen.

SP raadslid Erik van Eekelen: "we moeten niet afwachten tot de evaluatie over een jaar maar nu de geconsteerde problemen oplossen. Het Mkb wordt de dupe van dit beleid, inwoners hebben grote moeite, dit zijn zaken die we nu moeten aanpakken."

De motie werd, na een hoofdelijke stemming, naast de indieners gesteund door GL, OpAssen en CDA. De coalitiepartijen  van PvdA, PLOP, D66 en CU hadden ook veel kritiek maar wilden afwachten tot de evaluatie over 1 jaar, daarmee willens en wetens voorbij gaan aan de actuele problemen die zijn ontstaan. De motie is daarmee niet aangenomen.