Onderhandelingen in Assen afgebroken

23 april 2014

Onderhandelingen in Assen afgebroken

De kerncoalitie van PvdA, D66 en ChristenUnie enerzijds en de SP anderzijds hebben de onderhandelingen afgebroken. Partijen konden geen overeenstemming bereiken over hoe de decentralisaties de komende jaren moeten landen in Assen. Ook over uitbreiding van het armoedebeleid kwamen de partijen niet tot elkaar.

Fractievoorzitter van de SP Jan Broekema is erg teleurgesteld dat het niet gelukt is om overeenstemming te bereiken over belangrijke punten voor de SP. Broekema: "Op een flink aantal punten zijn we in het eerste gesprek meegegaan met de kerncoalitie. We hadden gehoopt dat in het tweede gesprek ruimte zou zijn voor armoedebeleid en een tijdelijk vangnet voor de nieuwe taken die de gemeente per 01-01-2015 moet gaan uitvoeren. We maken ons grote zorgen over de decentralisaties en de maatschappelijke en financiële risico’s die de eerste jaren kunnen optreden bij zo’n enorme operatie. Helaas is het niet gelukt om hierover harde afspraken te maken met de andere partijen".

Reacties

Een regering,die slecht bezuinigt is fout. Een partij,die dit uitvoert is nog fouter.
Dus niet meedoen in de raad is juist.
Compliment.H.Klooster