SP Assen stelt kandidatenlijst vast

12 november 2013

SP Assen stelt kandidatenlijst vast

Op de ledenvergadering van dinsdag 12 november heeft de SP in Assen de kandidatenlijst voor de raadsverkiezingen van 19 maart 2014 unaniem vastgesteld. Als lijsttrekker is Jan Broekema gekozen. Hij is 8 jaar raadslid en fractievoorzitter voor de SP in de Asser raad en was bij de vorige raadsverkiezing in 2010 ook de lijsttrekker. Op de plaatsen 2,3 en 4 staan Alie Dekker, Erik van Eekelen en Dennis Boon.

Alie zat van 2006 tot 2008 voor de SP in de Asser raad en is momenteel commissielid en fractiemedewerker voor de SP in de Provinciale Staten van Drenthe. Erik is plaatsvervangend raadslid in Assen en lid van de Provinciale Staten. Dennis is coördinator van de voedselbank Assen.

Huidig SP raadslid Aly Joustra keert, op eigen verzoek, niet terug op de lijst. Zij gaat zich na 8 jaar als SP raadslid verder inzetten in de afdeling voor de hulpdienst en actiegroep.

SP lijsttrekker Jan Broekema: "Ik ben trots op deze lijst en de steun van onze leden. We hebben een sterk team en willen er samen voor gaan de komende tijd. Er komt veel op ons af de komende jaren. Den Haag breekt van alles af. Hier moeten we samen tegen in verzet komen en tegelijkertijd laten zien dat het ook in Assen socialer kan en moet."

De vergadering heeft verder gediscussieerd over het verkiezingsprogramma. Deze wordt de komende tijd verder besproken en zal in december worden vastgesteld.

De volledige lijst:

1. Jan Broekema