Assen weert circussen met wilde dieren

5 oktober 2012

Assen weert circussen met wilde dieren

Nadat de SP in de vorige raadsperiode hier al eerder voor heeft gepleit is gisteravond in de raad een meerderheid akkoord gegaan met het voorstel van de SP, GroenLinks, PLOP en de CU om circussen met wilde dieren uit Assen te weren.

Het college kwam afgelopen maand met een onderzoek naar mogelijkheden om circussen met wilde dieren te weren. Echter durfde de wethouder het niet aan om beproefde methodes vanuit andere steden over te nemen, maar kwam hij met een halfzacht voorstel waarin eigenlijk niets zou veranderen.

Een meerderheid in de raad kon zich hier dan ook niet in vinden en de SP, GL, PLOP en CU kwamen met een voorstel dit aan te scherpen waardoor ook Assen circussen met wilde dieren buiten de stadsgrenzen gaat houden.

De SP heeft niets tegen circussen, maar wel tegen het feit dat hier nog steeds wilde dieren een rol in spelen en de tol betalen. De SP fractie wil, totdat er landelijk regelgeving op dit gebied is, dat Assen alles op alles zet om dit te stoppen. Doordat het voorstel is aangenomen kan hier eindelijk werk van gemaakt worden.