Meer aandacht voor kleine zelfstandige ondernemers

29 oktober 2011

Meer aandacht voor kleine zelfstandige ondernemers

De gemeenteraad van Assen besprak donderdag 27 oktober de detailhandelvisie. De SP fractie heeft aandacht gevraagd voor de penibele situatie van kleine zelfstandige ondernemers in Assen en de enorme leegstand in het centrum. Uit de detailhandelmonitor blijkt dat er in Assen bovengemiddeld veel leegstand is in het winkelcentrum, en dat veel kleine ondernemers er de afgelopen jaren het bijltje bij neer hebben moeten gooien. SP fractievoorzitter Jan Broekema: “Juist deze mensen zijn een motor van onze economie, zijn de smaakmakers van de stad. En die krijgen we steeds minder. De SP mist in de plannen van het college dan ook de aandacht voor deze ondernemers." Het college zegde toe om een actiever beleid te gaan voeren op het gebied van leegstand en wat betreft de kansen en mogelijkheden om kleine ondernemers in Assen welkom te heten of te behouden. Begin 2012 komt het college met concrete plannen hiervoor.