FlorijnAs en grote projecten

29 oktober 2011

FlorijnAs en grote projecten

De raad van Assen stond donderdag 27 oktober opnieuw stil bij enkele grote projecten in Assen. Het ging om de visie FlorijnAs en het bedrijventerrein Assen-Zuid. De SP heeft tegen de plannen gestemd. Fractievoorzitter Jan Broekema: "Het evenwicht in Assen is zoek. Wij zien dat er steeds meer bezuinigd wordt, kapot gemaakt wordt van de bestaande sociaal-culturele structuur van onze stad. Aan de andere kant worden er vele miljoenen gereserveerd voor het FlorijnAs-gebeuren. Een miljoenensubsidie van meer dan 10 miljoen euro Asser belastinggeld voor het bedrijventerrein Assen-Zuid is hier een voorbeeld van."

Daarnaast wordt een bestaand tuincentrum in Assen, de firma Rudolphus, het werken en voortbestaan onmogelijk gemaakt. De SP diende daarom ook samen met de andere oppositiepartijen enkele voorstellen in om het voortbestaan van dit tuincentrum te garanderen. Helaas kregen deze voorstellen geen meerderheid.

De SP geeft aan dat de plannen rond de FlorijnAs in Assen ingrijpend zijn, veel positieve elementen en kansen heeft, maar ook enorme risico’s en plannen heeft die de SP gewoonweg slecht en onverantwoord vindt. Alle plannen komen als deelproject terug in de raad, de fractie zal dit dan ook opnieuw kritisch beoordelen. Maar nu ging het om de totaalvisie en om deze reden heeft de SP dan ook tegen gestemd.