8 juni Protestbijeenkomst: Stop de plannen voor grote bezuinigingen op de Sociale Werkvoorziening

3 juni 2011

Op 8 juni stemt de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) over het bestuursakkoord met het Rijk waarin de bezuinigingen op bijstandgerechtigden, jonggehandicapten, sociale werkplaatsen, mensen met verstandelijke, lichamelijke of psychische aandoening in AWBZ en kinderen in de jeugdzorg zijn opgenomen. In het DRU-complex in Ulft (Gelderland) wordt door gemeenten en provincies een belangrijk oordeel geveld over de miljarden bezuiniging. Het gaat om de toekomst van deze mensen: om banen, inkomens, begeleiding en zorg. Krijgen zij die wel of niet?

De SP roept iedereen op om in actie te komen en zich uit te spreken tegen het VNG-bestuursakkoord . Op 8 juni wordt er in de sociale werkplaatsen gestaakt en van 12:00 tot 14:00 vindt er een grote manifestatie plaats op initiatief van de Abvakabo in Ulft (naast het parkeerterrein van het DRU-complex). Wij roepen alle SP-ers op om aanwezig te zijn bij deze protestbijeenkomst. (Reizen op eigen gelegenheid, tenzij je mee kunt met een vakbondsbus.)

Noot voor SP-leden: kijk ook even op SP Net (inloggen noodzakelijk).