Vragen over verkeerssituatie Jumbo Veemarktterrein

9 maart 2011

Vragen over verkeerssituatie Jumbo Veemarktterrein

De SP en PLOP hebben gezamenlijk vragen gesteld aan B&W over de verkeerssituatie rond de Jumbo supermarkt op het Veemarktterrein. Dit omdat het terrein slecht toegankelijk is, met name voor hulpverleningsdiensten.

Afgelopen zaterdag waren raadsleden van de SP en PLOP getuige van een situatie in de Jumbo waarbij hulpverlening moest worden ingeschakeld. Het duurde onnodig lang voordat de hulpverlening ter plaatse was. De politie moest komen rennen vanuit de Nijlandstraat omdat ze van daaruit niet met de auto bij de supermarkt konden komen, en de ambulance kon alleen via het zeer drukke en slecht begaanbare Veemarktterrein de supermarkt bereiken.

Ook zorgt de situatie rond de supermarkt voor verkeersoverlast en gevaarlijke situaties in de Paul Krugerstraat. Dit alles speelt al langer en er zijn vaker problemen met hulpverleningsdiensten geweest die het terrein slecht kunnen bereiken. De SP wil dat er een oplossing komt zodat het verkeer, maar vooral ook de hulpverleningsdiensten het terrein en gebouwen goed, snel en veilig kunnen bereiken.

Voor de vragen: klik HIER