Erik: “SP-stemmers, bedankt!”

5 maart 2011

Erik: “SP-stemmers, bedankt!”

Onze in de Provinciale Staten van Drenthe gekozen Asser kandidaat Erik van Eekelen wil met onderstaande woorden alle SP-kiezers hartelijk danken.

Erik
“Na alle campagneactiviteiten, debatten, peilingen en uiteindelijk de verkiezingen gaat het stof nu eindelijk weer een beetje liggen. Vrijdagmorgen zijn de definitieve uitslagen met percentages en voorkeursstemmen bekendgemaakt en kan de balans opgemaakt worden. Twee dagen hebben we kunnen genieten van alle verklaringen waarom men het wel als winst zag terwijl er voor de kijker toch echt rode cijfertjes stonden, en hoe het nu toch allemaal verder moet. De onderhandelingen gaan nu beginnen en ook wij zijn benieuwd!”

“Verkiezingen zijn een momentopname en je bent dus ook als partij afhankelijk van dat moment. Uiteraard is de uitslag ook het resultaat van het goede of minder goede werk van de afgelopen periode, maar je zal het maar heel erg goed gedaan hebben en je ziet op de vooravond van de verkiezingen je politiek leider in polonaise over het scherm hossen, of met een Post-it op zijn voorhoofd de strijd aangaan met Paul de Leeuw... het blijft een momentopname.

Onze balans opmakend besef ik dat we een hele goede campagne hebben gehad met ontzettend veel inzet van een heleboel mensen. We hebben geen winst behaald ten opzichte van de Provinciale verkiezingen in 2007 maar wél ten opzichte van de laatste Tweede Kamerverkiezingen en dus hebben we de stijgende lijn wel degelijk weer te pakken! Onze winst zit in de 21.627 mooie mensen die ons het vertrouwen hebben gegeven en met ons willen knokken voor een socialer Drenthe. Die tegengas willen geven aan de enorme maatregelen die dit kabinet over ons uit gaat strooien en die hopen op een goede balans in de Eerste Kamer.

Door dit vertrouwen mag de SP vier statenleden leveren. Ik vind het een eer dat ik er daar één van mag zijn en kan u vertellen dat we met deze vier statenleden en de fractieondersteuners/commissieleden een ijzersterke ploeg hebben waarmee we ons SP-stempel op Drenthe kunnen drukken. Het besef dat wij volksvertegenwoordigers zijn staat bij ons voorop en wij zullen onze stem, úw stem, laten horen in de Provinciale Staten. Ook is het ons streven om de provinciale politiek wat zichtbaarder en doorzichtiger te maken. Wij zullen u via de site van SP Drenthe op de hoogte houden van onze activiteiten en wij zullen zorgen dat wij voor iedereen bereikbaar zijn.

Alle SP-ers en SP-stemmers: ontzettend bedankt voor de inzet en het vertrouwen!”

Erik van Eekelen,
Assen