Rode lente in Drenthe

12 mei 2010

Rode lente in Drenthe

Zo'n 25 SP'ers uit Assen, Emmen, Coevorden, Meppel, Aa en Hunze, Westerveld en Hoogeveen kleurden zaterdag het centrum van Hoogeveen rood.

Op grote panelen hadden zij stellingen geplakt. Waar kiest u voor? Wilt u dat studiefinanciering wordt afgeschaft? Wilt u dat mensen gemakkelijker ontslagen kunnen worden? Wilt u meer betalen voor zorg?
Wilt u na uw 65-ste doorwerken? Wilt u dat het minimumloon wordt afgeschaft? Wilt ú de crisis betalen? Kiest u Nee, stem dan SP!

De SP vindt dat het tijd is voor een grote schoonmaak in de politiek.
Dat is ook het thema van de campagne. Veel mensen geloven niet meer in de politiek. Zij zijn het vertrouwen kwijt geraakt. De mensen van de SP maken zich net zo boos over de politiek, maar in plaats van thuis te blijven, willen zij er wat aan doen. Zij hebben zich aangesloten bij een partij die anders is en proberen ook andere mensen te overtuigen van het verschil. Daarom kregen alle voorbijgangers een tomaat-schuursponsje uitgereikt en zijn heel wat gesprekken gevoerd. Met zoveel vrijwilligers waren de 1400 schuursponsjes snel uitgegeven. Samenwerking werkt, dat bleek ook weer! De komende zaterdagen zijn de SP-ers te vinden in Emmen,
Meppel en Coevorden. Op de laatste zaterdag voor de verkiezing richt iedere afdeling zich weer op zijn eigen gemeente.