SP leden stellen lijst en verkiezingsprogramma vast

3 december 2009

SP leden stellen lijst en verkiezingsprogramma vast

Dinsdag 1 december vond de ledenvergadering van de SP Assen plaats waar na bespreking het verkiezingsprogramma is vastgesteld. Ook werd de kandidatenlijst vastgesteld. SP fractievoorzitter Jan Broekema is gekozen tot lijsttrekker.

“Een nieuwe koers voor Assen”. Met dit programma gaat de SP de verkiezingen in.
SP Lijsttrekker Jan Broekema: “We hebben een ijzersterk sociaal programma, een goede lijst met een mooie mix aan mensen, ervaring en achtergronden.

De SP wil minder prestige en uiterlijk vertoon zien, meer prestatie. Wij zetten de mens overduidelijk centraal. Speerpunten voor de SP zijn het verbeteren van het sociale beleid en de zorg, niet bezuinigen maar investeren in deze zaken, investeren in de wijken en buurten. De buurt is namelijk de goede schaal om de publieke zaak te organiseren.
Kleinschalige voorzieningen in de buurt brengen de menselijke maat terug in de publieke sector. Wat voor de SP ook een zeer belangrijk punt is, is de communicatie en democratie in Assen verbeteren. Inwoners serieus nemen. Betrekken bij wat je doet. Echte inspraak. Beter luisteren. Je gezicht laten zien en de buurten en wijken in. Want als er een ding is dat het college de afgelopen vier jaar niet heeft gedaan dan is het wel goed communiceren en mensen betrekken. Daarom stelt de SP dat democratie, zeggenschap, inspraak en een goede communicatie voorop moeten komen staan.

Het programma en de volledige kandidatenlijst zijn binnenkort op de SP site te lezen en voor belangstellenden op te vragen.