Begrotingsbehandelingen

6 november 2009

Begrotingsbehandelingen

Afgelopen week besprak de gemeenteraad de laatste begroting van dit college. De SP had zeer veel kritiek op het gevoerde beleid van de afgelopen jaren, en ook voor het komende jaar gaf de fractie de plannen een onvoldoende.

SP fractievoorzitter Jan Broekema: “Dit college heeft volgens mijn fractie te weinig gedaan, te veel achterover geleund en ook voor 2010 zien we hier te weinig positieve v eranderingen in. Dit kan en moet anders, beter. De afgelopen jaren hebben wij laten zien hoe wij dat voor ogen hebben, en gelukkig zijn de inwoners van Assen volgend jaar maart aan zet zodat zij kunnen kiezen voor, als het aan ons ligt, een nieuwe koers.”

Een zeer belangrijk punt voor de SP, maar ook een speerpunt van dit college is de communicatie met inwoners. De SP is alleen van mening dat het college 4 jaar lang heeft laten zien dit vooral in mooie woorden op te kunnen schrijven. Van het in de praktijk brengen, is het er helaas nog steeds niet van gekomen. We kennen tal van voorbeelden die hier de revue hebben gepasseerd. Een van de laatste onderwerpen was de slechte communicatie met het Oranjecommitee.

De komende tijd gaan we de verkiezingen in, praten we over mogelijke bezuinigingen en komt het neer op welke keuzes je maakt. De SP heeft altijd gezegd en laten zien dat wij staan voor solidariteit. Wij willen ook de komende jaren beleid waarin we juist blijven investeren in solidariteit, in mensen.

De SP vroeg daarnaast aandacht voor zwerfjongeren, de thuiszorg, woningbouw beleid, mantelzorgers en de sociale werkvoorziening. Allemaal voorbeelden waarvan wij zeggen dat het college onvoldoende heeft gedaan en aanpassingen noodzakelijk zijn.

Voor de spreektekst klik hier