SP Assen haalt handtekeningen op tegen verhoging AOW leeftijd

15 oktober 2009

SP Assen haalt handtekeningen op tegen verhoging AOW leeftijd

De SP heeft afgelopen zaterdag op het Koopmansplein in Assen handtekeningen opgehaald tegen de verhoging van de AOW leeftijd naar 67 jaar. In korte tijd werden ruim 200 handtekeningen gezet.

Handtekeningen van inwoners van Assen die, net als de SP, de verhoging van de AOW leeftijd ongewenst, onzinnig en onnodig vinden.

Een beschaafd land gunt zijn ouderen hun welverdiende rust. Daarom werd ooit afgesproken: ben je 65 dan hoef je niet meer te werken, en krijg je van staatswege een pensioen (AOW). De regering wil nu de AOW-leeftijd verhogen van 65 naar 67. 'Vanwege de crisis', zeggen ze. Maar deze maatregel is ongewenst, onzinnig en onnodig.

De crisis waar we nu mee te maken hebben is veroorzaakt door fouten in het systeem, verkeerde beslissingen door politici en zakkenvullers aan de top. De rekening wordt echter gelegd bij u, die er niets mee te maken had.

De SP staat pal voor de AOW-leeftijd van 65 jaar. We kunnen daarbij alle hulp gebruiken. Protesteer tegen deze plannen, en teken de petitie online op www.65blijft65.nl