Motie van afkeuring voor PvdA wethouder Kuin

26 juni 2009

Motie van afkeuring voor PvdA wethouder Kuin

De SP, maar ook de andere oppositiepartijen, hebben veel signalen binnen gekregen van verengingen, sportclubs, organisaties op het sociale vlak en het onderwijs over het slechte en soms echt botte optreden van wethouder Kuin tijdens gesprekken en in overleg situaties.

Voor de oppositie was na het debacle rond de scholen de maat vol. De wethouder maakt op deze manier veel kapot en dit moet direct veranderen.

Een motie van afkeuring over dit optreden en een eis om dit te verbeteren is afgelopen raadsvergadering dan ook door alle oppositiepartijen gezamenlijk ingediend.

De coalitie partijen CU en CDA, hebben niet ingestemd met de motie, maar wel een stemverklaring afgelegd waarin ze aangaven dat de wethouder dit signaal zich zeer ter harte moet nemen. De motie is dus niet aangenomen, de PvdA steunde haar eigen wethouder, maar het signaal is helder. Wethouder Kuin, verander uw manier van communiceren, want dit kan zo niet langer!