Communicatie blijft heikel punt binnen Alescon. SP wil hier verbeteringen zien

22 juni 2009

Communicatie blijft heikel punt binnen Alescon. SP wil hier verbeteringen zien

Na aanleiding van artikelen in het DvhN, het Mede rapport en het SP onderzoek naar de wantoestanden binnen Alescon is er vorig jaar een verbetertraject opgezet. In het jaarsverslag wordt aangegeven dat de eerste positieve resultaten zijn behaald. Maar er is nog veel te doen.

De SP vroeg in de raad aandacht voor de communicatie en voor de begeleiding van SW-werkers binnen Alescon.

Er wordt inmiddels geïnvesteerd in kleinere werkruimtes, minder werkers in 1 grote ruimte en de werkdruk van de werkleiders en coaches worden bij gesteld. Allemaal prima maatregelen en ook conform de aanbevelingen van de SP. De fractie mist in het sociaal jaarverslag opmerkingen over hoe men de communicatie , het grote struikelblok binnen Alescon, gaat verbeteren. En hoe men de sw-ers die binnen- binnen werken zo goed mogelijk gaan begeleiden zodat ook zij zich kunnen ontwikkelen en werkzaam heden kunnen uitvoeren die goed bij ze passen of ze in staat stellen de werkzaamheden die ze nu doen, kunnen blijven doen.