Debatavond over Rondweg

18 mei 2009

Debatavond over Rondweg

Op donderdag 28 mei organiseren wij (de SP, D66 en GroenLinks) een discussieavond over wel of geen rondweg in Assen.

Zoals bekend laat de gemeente onderzoek doen of er een rondweg kan komen door het gebied van de Drenthse Aa aan de rand van Assen-Oost. De SP,
D66 en Groenlinks willen hierover in discussie met inwoners van Assen.
De avond vindt plaats in De Open Hof in Assen-Oost en het begint om 19.30 uur.

Het is bekend dat de gemeente Assen in het kader van de Florijnas een brede studie wil doen naar het gebied Assen-Zuid, het Stadsbedrijvenpark, het Stationsgebied en de Blauwe As 2e fase. Het Rijk heeft geld beschikbaar gesteld voor de verdere ontwikkeling van deze gebieden. Het gaat in deze studie om de infrastructuur voor de toekomst van Assen, een beter Openbaar Vervoer en het goed inrichten van de gebieden voor wonen en bedrijven. De SP, D66, PLOP en GroenLinks hebben in de gemeenteraad eerder bepleit dat onderzoek naar een rondweg, ook wel genoemd het 4e kwadrant, absoluut niet nodig is. Wij willen het mooie landschap aan de rand van Assen-Oost voor alle Assenaren behouden.
Eerdere studies hebben aangetoond dat een rondweg voor Assen niet bijdraagt tot een betere verkeerscirculatie.
Het huidige college van de Christen Unie, het CDA en de PvdA hebben bij de collegevorming zelfs afgesproken dat er geen rondweg komt. De kans dat er een keus wordt gemaakt voor een rondweg is dus levengroot aanwezig.

Op de avond van de 28e mei komen twee deskundigen aan het woord en zullen de partijen D66, SP en GroenLinks hun standpunt over de studie van de Florijnas toelichten.

Wij roepen alle Assenaren op om hun stem te laten horen op de 28e mei en met ons te discussiëren over de toekomst van Assen zonder een rondweg!
Wij willen graag uw mening en uw ideeën horen.