SP wil spoeddebat over informatievoorziening door wethouder inzake Alescon

17 december 2008

SP wil spoeddebat over informatievoorziening door wethouder inzake Alescon

De SP wil aanstaande donderdag een spoeddebat over de informatievoorziening aan de raad rond Alescon. Twee weken geleden presenteerde de directie samen met de wethouder Sociale Zaken en tevens bestuurslid van Alescon, Jaap Kuin, de uitkomsten van het medewerker tevredenheidsonderzoek dat binnen Alescon is gehouden aan de Asser raad.

De SP kreeg afgelopen week het hele onderzoek onder ogen. Nu blijkt dat de resultaten van de leidinggevenden en staf door directie en bestuur buiten de presentatie aan de raad zijn gehouden. En uit dit gedeelte van het onderzoek blijkt dat de uitkomsten onder de staf en leidinggevenden blijk geven van weinig tot geen vertrouwen in beleid en strategie van Alescon.

Op vragen als: “ik heb vertrouwen in de toekomst van Alescon” en “ik denk dat de directie weet wat er onder de medewerkers leeft”, of “ik heb vertrouwen in het gevoerde beleid” gaven leidinggevenden en staf in grote meerderheid aan het hier niet mee eens te zijn.

Dat deze informatie bewust voor de raad is achtergehouden is de reden dat de SP een spoeddebat met wethouder Kuin wil. De SP wil weten waarom de wethouder deze informatie heeft achtergehouden voor de raad, of hij met de SP van mening is dat deze informatie van groot belang is om goed te kunnen oordelen over de situatie binnen Alescon en de volksvertegenwoordigende rol als raadslid goed te kunnen uitoefenen. En daarnaast willen we weten wat de wethouder vindt van deze uitkomsten en welke conclusies hij aan bovengenoemde zaken verbindt.