WSW actie en meldweek

26 maart 2008

WSW actie en meldweek

Beste mensen,

Een WSW commissie bestaande uit 4 personen tw. Alie Joustra, Gert- Jan Hakkaart, een Alescon medewerker, alle drie uit Assen en ondergetekende, zijn al geruime tijd bezig een onderzoek voor te bereiden binnen een WSW bedrijf. [Dit gebeurd landelijk]. Onze keus is gevallen op Alescon met vestigingen in Assen en Hoogeveen.

We hebben hierover uitvoerig gesproken met Albert Bruins-Slot, de directeur van Alescon. Eind vorige week is het personeel hiervan op de hoogte gebracht middels een bericht in de Alescon krant.
De directeur heeft ons toestemming gegeven om met de medewerkers te praten in de kantine tijdens de pauzes in beide vestigingen. De medewerkers kunnen dan een enquêteformulier invullen en het deponeren in de daarvoor bestemde SP brievenbus. Ook kan men ons bellen. We hebben tevens een WSW avond georganiseerd in De Schulp te Assen en De Magneet te Hoogeveen, waar de medewerkers mondeling hun verhaal kunnen doen “buiten de poorten van Alescon”.
Het is de bedoeling dat we na de evaluatie het eindrapport aanbieden aan de directie van Alescon. Het is de bedoeling dat daarbij aanwezig zijn : Paul Lempens Tweede Kamer fractie SP, wethouders van de participerende gemeentes en wij zelf natuurlijk.

Planning:
Enquête in Assen: 25 maart tot en met 4 april.
Enquête in Hoogeveen: 31 maart tot en met 4 april.
WSW avond in Assen: 2 april. [19.30- 21.30 uur] De Schulp.
WSW avond in Hoogeveen: 4 april.[19.30-21.30 uur] De Magneet.
Vanaf 7 april evalueren.
Overhandiging eindrapport: 19 mei.

WIE WIL ONS ASSISTEREN????????????????????????????????//

Met vriendelijke groet,
John van Steinvoorn

helpen in hoogeveen stuur mail