De Hulpdienst van de SP, nu ook spreekuur in Assen

29 februari 2008

De Hulpdienst van de SP, nu ook spreekuur in Assen

Gelijk hebben en gelijk krijgen is twee. En dat gelijk krijgen wordt
voor gewone mensen steeds moeilijker nu de sociale rechtshulp wordt
afgebroken. In tientallen plaatsen organiseert de SP daarom spreekuren
voor mensen die problemen hebben met hun baas of verhuurder, met de
gemeente of de belastingen. En vanaf Maart 2008 ook in Assen.

Vanaf deze maand houdt de SP Assen een maandelijks spreekuur op de 1e maandag van de maand van 14.00 uur tot 15.00 uur.
Dit vindt plaats in het SP kantoor in het landbouwhuis, Oostersingel 23 te Assen. Tijdens dit uur kunnen mensen daar langskomen voor een gesprek met iemand van de SP hulpdienst. Ook is de hulpdienst daar telefonisch te bereiken via 0592-308908.

Buiten het maandelijkse inloopspreekuur om kunnen mensen ook altijd bellen met de SP hulpdienst op 06-17075684. Als men dit nummer belt en naam, telefoonnummer en vraag inspreekt wordt men binnen 48 uur teruggebeld om te bespreken wat er verder moet gebeuren met de vraag of klacht. Ook kan er worden gemaild naar assen@sp.nl.

Het werk van de SP-Hulpdienst past erg goed bij de praktische politiek
van de SP. De SP is immers geen partij die vanachter het bureau bepaalt
wat goed is voor mensen. Er is sprake van een duidelijke koppeling van individuele hulpverlening en politiek. De spreekuren van de Hulpdienst zijn vaak een bron van informatie voor de SP. Individuele klachten kunnen in een groter verband worden geplaatst. Veel zaken die via de Hulpdienst aan het licht zijn gekomen hebben dan ook een politiek
vervolg gekregen: raadsvragen over Wmo, de landelijke actie tegen het Giro Gluren, acties tegen woningbouwcorporaties, rapporten over misstanden enzovoort.