Plannen schoolcampus V.v.Gogh en Dr. Nassaucollege: nu nog geen besluit van de raad, eerst meer tijd voor verder onderzoek en meer informatie

20 oktober 2007

De SP heeft vorige week verontwaardigd gereageerd op het voorstel van het college om de plannen voor de scholencampus er in één vergadering door heen te drukken. Wij wilden meer tijd voor meer informatie, niet alleen aan de raad, maar juist ook voor de inwoners van Assen.

In een brief naar alle fracties, college en griffier stelde de SP voor om dit onderwerp van de agenda van de eerstvolgende vergadering te halen.
Dit is inmiddels gebeurd. Er komt meer tijd voor verder onderzoek en informatie voordat er een besluit door de raad moet worden genomen.

De SP wil echter wel dat ook inwoners hierbij worden betrokken. Hier blijft het college nog onduidelijk over. De SP heeft bij de wethouder vandaag dan ook aangedrongen om snel informatie avonden te gaan organiseren, samen met de beide scholen, zodat inwoners van Assen daar terecht kunnen om uitleg te krijgen over de plannen en de visie van de scholen en waar er aandacht is voor hun vragen en opmerkingen.
Dit had wat de SP betreft eigenlijk de eerste stap moeten zijn. Maar omdat het college dit heeft nagelaten en alleen een persconferentie gaf, is het volgens de SP hoog tijd dat dit alsnog snel gebeurd.
De SP zal de verdere uitwerking nauwlettend en kritisch in de gaten blijven houden.