Tweede Kamerlid Rosita van Gijlswijk brengt werkbezoek aan VanBoeijen Assen

18 juni 2007

Tweede Kamerlid Rosita van Gijlswijk brengt werkbezoek aan VanBoeijen Assen

Op maandag 25 juni as. brengt SP Tweede Kamerlid Rosita van Gijlswijk een werkbezoek aan Van Boeijen in Assen. Ze brengt ’s middags een bezoek aan drie locaties voor werk en dagbesteding en ’s avonds is ze te gast op drie woonlocaties. Van Gijlswijk gaat vooral praten met het personeel en cliënten van groepen die bij “normale” bezoeken niet bezocht worden door bijvoorbeeld veel of bijzondere problematiek.

De uit Groningen afkomstige Rosita van Gijlswijk, sinds de afgelopen verkiezingen Tweede Kamerlid voor de SP, is samen met Agnes Kant nauw betrokken bij de gehandicaptenzorg. Door zeer regelmatig werkbezoeken af te leggen wil van Gijlswijk met eigen ogen zien hoe de kwaliteit van zorg en ondersteuning voor mensen met een handicap is. Ook heeft de SP Tweede Kamerfractie veel contact met de afdelingen in heel Nederland om goed op de hoogte te blijven van wat er leeft en speelt.

De SP heeft vorige maand het Meldpunt Gehandicaptenzorg geopend. Aanleiding voor dit meldpunt zijn de verontrustende berichten uit de gehandicaptenzorg over de toename van de werkdruk en vermindering van de kwaliteit van de zorg. Volgens de SP is er sprake van een verschraling en tekortschietende zorg.

Op www.sp.nl kunnen zorgverleners, zorggebruikers en hun vertegenwoordigers hun ervaringen in de gehandicaptenzorg melden.