Stevige kritiek op college

30 mei 2007

Stevige kritiek op college

De SP fractie heeft tijdens de voortgangsnota stevige kritiek geuit op het college. Tijdens de voortgangsnota laat het collge zien hoe de zaken er voor staan, en in Assen was dit bedroevend. Enorm veel speerpunten waar niet of nauwelijks actie is ondernomen, tientallen toezeggingen die niet zijn nagekomen. Voor zo’n 20 plannen is het nog steeds onduidelijk waar het college het van wil betalen.

Alie Dekker verwoorde namens de SP duidelijk dat de maat vol was. Dit college is een college van veel woorden maar veel te weinig daden, vooral op sociaal gebied. Het college toont volgens de SP te weinig daadkracht, daarom zijn er een drietal moties ingediend om het college aan te sporen nu echt aan de slag te gaan.

Het Weekje weg voor kinderen uit minimagezinnen die de SP samen met de VVD heeft ingediend werd unaniem door de raad gesteund.Het college moet er nu voor zorgen dat er snel een goed plan op tafel komt zodat alle kinderen uit die doelgroep in 2008 een weekje weg kunnen. De andere twee voorstellen haalden het helaas niet.
De SP stemde uiteindelijk dan ook niet in met de voortgangsnota.