Start campagne

4 februari 2006

Start campagne

Op zaterdag 4 februari was de start van de verkiezingscampagne. Met een aantal mensen trokken we naar het gemeentehuis en hebben daar de ramen gewassen. Als symbolische daad om naast de nieuwe huisstijl van de SP ook te laten zien dat de gemeente Assen dringend toe is aan een nieuwe stijl van politiek bedrijven.

We wilden het bestuur van onze stad een heldere blik verschaffen op de werkelijkheid. De kloof tussen burgers en politiek wordt met de dag groter. Dat is een zeer zorgelijke ontwikkeling. De huidige situatie is niet alleen het gevolg van het gevoerde beleid en de politieke keuzes. Als de politiek in staat is straffeloos te doen wat ze doen dan kan dat alleen maar omdat de mensen onverschillig blijven. Het lijkt alsof velen zich terugtrekken in passiviteit en cynisme als het gaat om zaken van publiek en politiek belang.

De SP wordt gelukkig met de dag sterker. Qua ledental zijn we de derde partij in Nederland. Daar ben ik erg trots op want dat geeft hoop voor de toekomst. Want wat maakt een SP lid zo bijzonder? Een SP lid is politiek actief. Voelt zich verantwoordelijk voor de manier waarop wij met elkaar samenleven. Ze komen op voor het algemene belang. Zijn kritisch maar loyaal aan hun medeburgers. Mensen met een hart die het goede willen doen en zich daar voor inzetten. Dat is het grote verschil en dat is ook wat ons zo'n sterke integere partij maakt. Vanaf 11 februari zijn we elke zaterdag tot de verkiezingen op het Koopmansplein te vinden. Ook zijn we bij een aantal politieke debatten aanwezig. Kom langs en grijp deze tijd aan om elkaar te ontmoeten en samen de strijd aan te gaan voor een beter Nederland. En dat begint in Assen!

Alie Dekker