Stem tegen deze Europese grondwet!

2 april 2005

Stem tegen deze Europese grondwet!

Nog nooit eerder is u naar uw mening gevraagd, wanneer het gaat om de Europese Unie. Heel veel heeft de Nederlander gewoon moeten slikken. Denk maar eens aan de verdragen waarin Nederland steeds meer macht afstond aan Europa. En ook niet bij de invoering van de Euro! Daarom willen wij u in ieder geval vragen uw kans te grijpen en 1 juni te gaan stemmen!

De SP adviseert iedereen tegen deze grondwet te stemmen. Daar hebben wij natuurlijk een heleboel redenen voor. Een aantal redenen om tegen deze grondwet te stemmen zijn:

• Nederland mag steeds minder zelf beslissen, het doet afbreuk aan de democratie.
  • Er komt meer vrijheid voor grote bedrijven. Er gaat een soort sociale en culturele uitverkoop plaatsvinden. Dit betekent bijvoorbeeld dat het mogelijk is dat zorg en onderwijs geprivatiseerd worden.
  • Er komt een groot Europees leger, wat Nederland handenvol geld gaat kosten. Naar ons idee kunnen we dat geld beter gebruiken om de zorg, veiligheid en onderwijs aan te pakken. Daar hebben we nu immers al te weinig geld voor!

Wij kunnen ons best voorstellen dat u nog veel meer wilt weten over de grondwet, voordat u gaat stemmen. Wij raden u dan ook aan, eens op de volgende sites te gaan snuffelen:

Weet u al zeker dat u tegen gaat stemmen? Bent u een beetje creatief met uw fototoestel? Doe dan mee met de wedstrijd van de SP! Kans op leuke prijzen!