Pauline in gemeenteraad beëdigd als commissielid voor de SP

27 april 2005

Pauline in gemeenteraad beëdigd als commissielid voor de SP

Pauline Niers werd door burgemeester Van As in de raadsvergadering van 21 april beëdigd als plaatsvervangend commissielid. Dit betekent dat ze het SP-raadslid in een commissievergadering mag vervangen. Pauline koos voor de commissie Fysieke Infrastructuur en zal daar vanaf juni (in mei is er vanwege de begrotingbesprekingen geen commissievergadering) in plaatsnemen.

Voor staande raadsleden, wethouders en burgemeester, legde Pauline de belofte af dat zij zuivere beweegredenen heeft om deze taak op zich te nemen en probeert daar het beste van te maken. Van de burgemeester kreeg Pauline daarop een hand en een boeket witte bloemen; Marijke gaf haar namens de SP een boeket rode bloemen.

Pauline was toch wel wat onder de indruk van de enigszins plechtige gebeurtenis: "Ik moet nog wel wennen aan de aanspreekvorm mevrouw". Gelukkig spreken raads- en commissieleden elkaar buiten de openbare vergaderingen met de voornaam aan en is de burgemeester ook gewoon Dineke.

Pauline heeft gekozen voor de commissie Fysieke Infrastructuur omdat daar, behalve Stadsvernieuwing en Milieu, wat haar belangstelling heeft, ook Onderwijs onder valt. Als docent is zij voor dit onderdeel tevens ervaringsdeskundige. Bovendien wil zij d.m.v. deelname aan het commissiewerk het politieke werk in de praktijk leren en daar gebruik van maken als zij volgend voorjaar, naar we hopen, als raadslid gekozen wordt.