Ook tweede politiek cafe van 2004 voor herhaling vatbaar

16 maart 2004

Ook tweede politiek cafe van 2004 voor herhaling vatbaar

Afgelopen vrijdag konden oude en nieuwe SP-leden met elkaar kennismaken op het tweede politieke café van 2004. In buurtgebouw de Steiger werd men ontvangen door de leden van de kerngroep die deze avond hadden georganiseerd. Het discussieprogramma" het Lagerhuis" stond centraal. Aan de hand van stellingen werd met elkaar gediscussieerd over verschillende onderwerpen.

De kerngroep had 3 stellingen bedacht waar over gedebatteerd kon worden door de leden.
"Je bent op deze manier actief bezig en het nodigt uit om ook na de discussierondes met elkaar door te praten", aldus de organisatoren."Je leert elkaar beter kennen en blijft het niet alleen bij politieke onderwerpen, er wordt ook gewoon gezellig met elkaar gekletst"

Drie rondes lang werd er goed gediscusseerd maar na de derde stelling was het nog niet ten einde. De kerngroep had namelijk een"omkeerstelling" bedacht. De voorstanders van de derde stelling waren nu tegenstanders en andersom. Dit nodigde uit tot nadenken over de eigen maar vooral de ander zijn of haar argumenten. Een leuke manier om te debateren en dit beter onder de knie te krijgen.

Na de stellingen werd er gezellig nagepraat onder het genot van een drankje.

De organisatie kon wederom terugkijken op een geslaagd politiek cafè. Voor herhaling vatbaar is een passende term om dit cafè mee af te sluiten. De SP- leden kunnen daarom dit jaar zeker nogmaals een uitnodiging in de mailbox of brievenbus verwachten.