Politiek cafe in Hoogeveen een succes

25 oktober 2003

Politiek cafe in Hoogeveen een succes

De werkgroep SP Hoogeveen hield voor de tweede keer dit jaar een politiek café. Ook deze keer was de avond (op woensdag 22 okt.) een succes te noemen. De opkomst van het aantal betrokken leden stemt tot optimisme! Er was een info stand met boeken en allerlei materialen, zoals de nieuwe folder "Red de solidaritei". De avond bestond uit twee delen. In het formele gedeelte werd verteld waar we als bestuur mee bezig zijn geweest het afgelopen jaar en wat onze plannen voor de nabije toekomst zijn. Ook werd er verslag gedaan van de cursussen, die door de SP aangeboden worden. Wij willen ons gaan bezighouden met het probleem van de sociale woningbouw en met jongerenhuisvesting in 't bijzonder. Daarnaast houden we de vinger aan de pols bij de gemeenteraad en oriënteren wij ons op de lokale politiek. De werkgroep heeft bovendien het initiatief genomen om in Hoogeveen een Letskring te realiseren.

Daarna was er gelegenheid om vragen te stellen en om met elkaar in discussie te gaan. Maar het was ook heel plezierig om eens kennis te maken met elkaar en om elkaar eens te ontmoeten. Dat geeft een grotere verbondenheid en solidariteit. Solidariteit, waardoor wij ons samen sterk maken voor een betere samenleving. Menskracht is hard nodig, want we willen doorgaan met onze acties. We zijn hartstikke blij dat een aantal mensen aangegeven heeft om zich in te willen zetten en het bestuur te komen versterken! Zo kunnen we handen en voeten geven aan de werkgroep SP Hoogeveen en uitgroeien tot een volwaardige afdeling.