Eerste actie SP werkgroep Midden-Drenthe groot succes

15 oktober 2003

Eerste actie SP werkgroep Midden-Drenthe groot succes

Afgelopen zaterdag heeft de pas opgerichte SP werkgroep Midden-Drenthe haar eerste actie gehouden. Vier leden van de werkgroep en Marijke van den Broek hebben de hele ochtend staan folderen voor 2 supermarkten in Beilen. De bedoeling van deze actie was om wat meer bekendheid te geven aan de SP in Midden-Drenthe en om te kijken naar wat er leeft onder de bevolking. Wat zijn dingen waar mensen in hun dagelijkse leven tegen aanlopen en waar de SP wat mee zou kunnen en moeten doen.

De uitkomst van de actie was duidelijk. Er zijn een paar honderd folders (de"bende met balkenend" en een werkgroep folder) uitgedeeld. Ook hebben de actievoerders tientallen gesprekjes gevoerd met het winkelend publiek. Dingen waar mensen tegen aanlopen waren bv. het minima beleid, het openbaar vervoer, vooral in de buitendorpen en uitkeringen. Er kan nu worden bekeken wat de werkgroep hiermee kan doen.

Wat mij tijdens deze ochtend opviel was dat voor veel mensen dit het eerste contact met een politieke partij was buiten de verkiezingstijd om. Wat is er nu belangrijker dan als politieke partij zelf de straat op te gaan en je ook echt actief bezig te houden met wat er leeft? Ik heb het idee dat dit nog ontbreekt bij de politiek in Midden - Drenthe en daarom zullen er nog meerder acties volgen door onze werkgroep om te laten zien dat het bij de SP wel anders kan!

Het is belangrijk om samen bezig te zijn Midden-Drenthe socialer en leefbaarder te krijgen, Samen sta je sterk en daarom hebben we iedereen nodig om ook Midden-Drenthe socialer, gelijkwaardiger en meer solidair te krijgen. De werkgroep is in ieder geval druk bezig te kijken naar wat er moet worden gedaan en probeert dat volgens mij ook doormiddel van deze acties uit te stralen.