Geld geen probleem?

9 september 2003

Geld geen probleem?

Vrijdagavond 7 februari, hielden wij in het centrum van Assen de 2x nominaal = 1 schandaal actie. Een handtekeningen actie tegen de absurde verhogingen van de nominale premie. En wij zijn verrast!

Van andere afdelingen hoorden wij al dat de handtekeningenactie een razend succes was. En wij verwachtten van de Assenaren eigenlijk ook niets anders. Helaas bleek het tegendeel toch waar! Slechts 60 mensen bleken bereid hun handtekening te zetten. Wij begrijpen hier niets van. Veel gehoorde reacties van mensen waren: "nu geen tijd", "maakt mij niets uit" en "nu even niet".

Maar het gaat toch om onze gezondheid? De nieuwe plannen liggen alweer op de bovenste plank. Men wil de huisarts uit het ziekenfonds schrappen. Iedereen die dan toch verzekerd naar de huisarts wil, moet 20 a 30 Euro gaan betalen in een aanvullende verzekering. De reactie van een verzekeraar hierop was: "Als mensen pijn hebben, gaan ze toch wel naar de dokter."

Wij vinden dat iedereen recht heeft op goede zorg! En niet alleen mensen met een dikke portemonnee.
Dat vindt u toch ook? Misschien hebben mensen die hier net zo over denken ons toevallig net gemist. Of kwam het door het slechte weer? Dat kan natuurlijk. Gelukkig kunt u dan nog uw digitale handtekening zetten.
En.. dit recept komt zeker op herhaling. Want wij willen en kunnen het niet geloven dat het u niets interesseert.
Op onze website en in ons Tomaandblad voor de leden, maken wij binnenkort bekend wanneer wij weer in de stad staan met deze actie. Komt u dan ook? En als u het niet voor uzelf hoeft te doen, doe het dan voor een ander.