SP geen duffe politiek

13 april 2003

SP geen duffe politiek

Zoals afgelopen dinsdag (8 april) maar weer eens bewezen is, is de SP geen saaie partij. En zijn de mensen die zich inzetten voor de SP geen saaie mensen.

We hadden afgelopen dinsdag namelijk weer een politiek café georganiseerd. Dit keer niet in Assen, maar in Hoogeveen in de "Koffiepot". En dat klinkt niet alleen gezellig, dat was het ook.

We praatten en discussieerden over allerlei verschillende onderwerpen. Natuurlijk over de oorlog in Irak, en de wakes die SP-Assen daartegen georganiseerd heeft de afgelopen weken. Maar ook over landelijke en plaatselijke misstanden zoals de kabinetsformatie en wonen voor mensen met een lichamelijke handicap. Verder hebben we gepraat over de nieuwe Kerngroep, en daar heeft meteen een aantal mensen zich voor aangemeld.

De Kerngroep wordt een soort danktank voor SP-Assen, maar dan minder formeel dan het bestuur en structureler dan het politiek café. Een groep mensen die eens per maand gaat brainstormen over nieuwe acties, oplossingen voor problemen en zaken in de gemeenteraad. Daarnaast houden zij zich bezig met een stukje research, PR, en natuurlijk bijvoorbeeld het verkiezingsprogramma en het voeren van acties.

U merkt het wel. De SP vindt u niet alleen in de Raad, maar ook op straat. Een mooie combinatie van actie en fractie. Als u dat nou heel erg aan spreekt, meldt u dan aan als lid.

En waarom zou u het niet doen? Het kost maar een paar euro per jaar en u krijgt daar van alles voor terug. Zoals een gratis e-mail account, een gratis eigen website, een welkomstgeschenk, de Tribune (ons maandelijkse landelijke tijdschrift dat u op de hoogte houdt van, van alles wat de SP doet), het Tomaandblad (ons maandelijkse Assense inlegvel), recht op het bijwonen van allerlei leuke activiteiten zoals de politieke cafés en de Dag van de Tomaat. Zodra u actief wordt, bijvoorbeeld binnen de Kerngroep, krijgt u ook nog een hoop kennissen en kennis erbij. Want de SP organiseert regelmatig bijeenkomsten, acties en cursussen.

Dus als u zich ook aangesproken voelt tot de denkbeelden van de SP, en gelijkwaardigheid, solidariteit en menselijke waardigheid staan u op het lijf geschreven, word dan nu lid!.

Hopelijk tot binnenkort.