Assen Anti Oorlog

6 april 2003

Assen Anti Oorlog

Zolang de oorlog in Irak doorgaat, blijven wij elke vrijdagavond ons verzamelen op het Koopmansplein. Afgelopen vrijdag (4 april) was de opkomst iets minder dan de eerste twee keer. Zo'n 75 mensen verzamelden zich op het Koopmansplein. Hierbij waren een aantal mensen van Dwars-Assen. Dat is natuurlijk ook wel logisch, want mensen raken er "flauw" van. Eigenlijk een hele slechte zaak, als je bedekt hoe de mensen in Irak zich op dit moment moeten voelen. Ach en natuurlijk, het weer was ook niet optimaal; koud en vochtig.

Toch gaan we proberen volgende week weer meer mensen op te trommelen. We hebben nieuwe posters en flyers gemaakt, om de vrijdagavonden onder de aandacht te brengen, en ook in ons maandelijkse Tomaandblad voor leden wordt er weer aandacht aan geschonken. En toch... Uiteindelijk moet de motivatie uit uzelf komen. Even stilstaan bij het leed in Irak, even stil zijn voor alle schatoffers die gevallen zijn en nog gaan vallen.

Wij houden stug vol, komt u volgende week ook?
Het is maar een uurtje per week en u krijgt er meer voor terug dan u denkt. Wij staan er van 19.30 tot 20.30. Tot dan!