Verkiezingsepidemie?

17 januari 2003

Verkiezingsepidemie?

We lijden er allemaal aan: de verkiezingskoorts. Voor iedereen die met politiek bezig is, zijn het spannende tijden. Je probeert zo goed en duidelijk mogelijk te zijn in je standpunten en brengt dit naar voren, door middel van debatten, marktkramen, folders en posters.

En dat laatste heeft enige tijd geleden nogal wat discussie opgeroepen in Assen. Er werd eigenlijk maar links en rechts geplakt. Overal waar een opzichtige verticale plaats te vinden was, ging een klodder lijm en een lap papier tegenaan. Maar daar zijn natuurlijk grenzen aan. Dat beseffen wij ons ook. En daarom heeft de gemeente van die mooie blauwe plakborden neergezet. Iedereen mag daar op plakken en tegen verkiezingstijd nemen de politieke partijen het over. Nu mag er dus niet meer geplakt worden op elektriciteitshuisjes en schuttingen, dat was de afspraak.

Maar de koorts is twee partijen te hoog gestegen, ze lijden nu aan een heuse epidemie: Groen Links en het CDA kunnen de spanning niet langer aan. Zij plakken gewoon weer overal. Tsja en ze riskeren daarmee een boete. Ach welke haan kraait ernaar? Nou wij wel! Afspraak is afspraak. En normen en waarden prediken dat is één, je er aan houden is een tweede. Wat dat betreft sluiten we ons helemaal aan bij Rob Staal van PLOP.