PvdA gooit het roer om

4 oktober 2002

PvdA gooit het roer om

Het SP-raadslid Marijke van den Broek was wel heel verbaasd over het artikel in het DvhN, donderdag 3 oktober. Daarin meldde de PvdA bij monde van Fred van den Beemd, dat De Vaart toch maar niet opengemaakt moet worden. De reden: véél te duur voor een paar bootjesvaarders.

Marijke v.d. Broek herinnert zich nog de negatieve reacties en schampere lachjes, toen zij een jaar geleden al in de financiële beschouwingen het openmaken van De Vaart een prestigeproject noemde. Miljoenen uitgeven voor een paar plezierbootjes vond zij een onverantwoorde uitgave. Ook toen al werd er geopperd dat een pannenkoekschip in De Vaart (zie montagefoto in de krant) zo'n leuke nostalgische gedachte was. Marijke v.d. Broek deed daarop de suggestie om dat schip dan maar in De Vaart te takelen. Daarvoor hoeft geen doorgang met kostbare brug gemaakt te worden in de Europaweg. Alleen in de voorlaatste raadsvergadering kreeg de SP aarzelend steun van D'66-raadslid Dennis Kuils, die direct daarop het verwijt van VVD-zijde kreeg of D'66 nu ook al zo zwartgallig werd als de SP.
Nu krijgt de PvdA een halve pagina nieuws toebedeeld over haar visie over De Vaart. "Onverantwoord", zegt Van den Beemd, "de prioriteiten liggen elders". Misschien dat een prioriteit van deze partij moet zijn: beter luisteren naar de SP!

Marijke van den Broek