Pak de Trein terug!

27 oktober 2002

Pak de Trein terug!

Vrijdag 1 november hadden we een handtekeningen actie op het station van Assen. Actie gemist? Zet online alsnog je handtekening!

De NS is een tijd geleden geprivatiseerd. Dat houdt in dat de overheid er nog maar weinig invloed op uit kan oefenen. Het is een bedrijf geworden, dat net als vele andere bedrijven nog maar streeft naar 1 ding: winst maken. En dat is slecht voor de kwaliteit.

Iedereen heeft het kunnen merken. Eerder hielden we al een actie in Beilen. Daar werd het loket bedreigd met sluiting, omdat het financieel niet uitkon. We haalden er meer dan 500 handtekeningen op en dat zegt natuurlijk wel iets.

Maar er zit nog veel meer fout bij het openbaarvervoer. Er is ontzettend veel criminaliteit zowel in de trein, als op het perron. Veel mensen en medewerkers van de NS voelen zich onveilig. Ook zijn de treinen vaak vies en volgeklad met graffiti.

De treinen komen vaak te laat, of rijden in het ergste geval helemaal niet. Kortom: het gaat niet goed.
Daarom hebben wij een actie georganiseerd op vrijdag 1 november. We verzamelen ons op het station in Assen. Daar zullen dan zoveel mogelijk handtekeningen verzameld worden. Deze handtekeningen worden allemaal aangeboden aan de regering om te laten zien dat de burger vind dat de privatisering van de NS teruggedraaid moet worden.

Aan u vragen we: draag uw steentje bij en kom vrijdagavond 1 november tussen 18:00 en 21:00 naar het station om uw handtekening te zetten en onze actie zo te ondersteunen!
Laat uw stem horen, want verzet heeft zin! Help mee en stop de privatisering.

Pauline Niers