Wao-ers zijn geen probleem, wao-ers hebben een probleem!

26 september 2002

Wao-ers zijn geen probleem, wao-ers hebben een probleem!

Enige tijd geleden deed Donner het onaanvaardbare voorstel om gedeeltelijk arbeidsongeschikten en tijdelijk arbeidsongeschikten uit de WAO te gooien. Zo kwamen zij gelijk te staan met alle andere werkelozen. Dat is natuurlijk geen eerlijke concurrentie. Want mensen met bijvoorbeeld een handicap hebben gewoon nog steeds beduidend minder kans om een baan te vinden.

De SP heeft tegen het uitmelken van de WAO-ers een speciale site opgericht. Deze site is de lucht ingegaan tijdens de landelijke verkiezingen van dit jaar. Kort geleden hebben wij een kleine posteractie gehouden, om de aandacht op deze site te vestigen.

Het nieuwe kabinet Balkenende (ook wel balkenbende genaamd) gaat verder met de uitvoer van asociale plannen met betrekking tot de WAO. Hierdoor wordt het probleem van de WAO-ers alleen maar groter! Daarom voert de SP nu elke woensdag voor de ingang van de Tweede kamer actie, u kunt gerust eens een kijkje nemen en meedoen.

In Assen brengen wij binnenkort folders rond om de aandacht te vestigen op de schandalige acties van het Kabinet.
Als u ook een folder wilt, maar deze niet gekregen heeft, of als u zelf actie wilt ondernemen, kunt u altijd even contact met ons opnemen, of kijken op www.waoplein.nl.

Pauline Niers